Lang geleden, aan het eind van het 8e decennium van de 20e eeuw, kreeg ik les voor mijn zaterdagbaantje. Het ging over klantgericht denken en handelen, afgekort als KDH. De grootgrutter die zo goed op de kleintjes kon letten wou ook goed op de klanten letten. luister naar wat de klant precies wil, en doe dat.
Mij lag dat wel, met als gevolg dat ik vaak in het eerste pad moest gaan werken, waar klanten met klachten en vragen bij mij kwamen. Altijd leuk om een klager in een tevreden klant te zien veranderen. Het kostte wel wat moeite, met vaak naar het magazijn lopen om iets te zoeken, maar het leverde wat op: plezier in mijn werk.
Later ontdekte AH het grote geld. creatief boekhouden, sideletters, naar voren halen van onrealiseerbare winsten - het kon niet op. Tot de wal het schip keerde. Nu weten ze het weer: rijk worden is een kwestie van niet alleen je verstand gebruiken maar ook en vooral hard werken.
Wisten ze dat ook maar bij mijn internetprovider. Prima jongens daar bij die helpdesk. Zeer vriendelijk en behulpzaam. Alleen dat beloofde telefoontje komt maar niet. De juiste informatie krijg ik niet. Mijn probleem wordt niet verholpen. En als ik klaag blijven ze mij maar gelijk geven, en weer word ik met een kluitje in het riet gestuurd. Ze hebben een prima training gehad in het te woord staan van klanten, maar de belangrijkste les moeten ze nog leren: hard werken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Reacties zijn welkom. Houd je aan de gewone regels van algemeen fatsoen. Anonieme reacties worden (meestal) verwijderd.